Friday, October 24, 2008

Wow! Malaysia Menang~

Semangat Harimau Malaya! Mungkin ada logiknya Malaysia tampak gagah pada kejohanan Pestabola Merdeka ke-40 kali ini. Alhamdulillah, Malaysia menang semua perlawanan. Melihat kepada situasi macam ni aku dan kawan-kawan yang lain ambil kesempatan untuk pegi ke Bukit Jalil bagi memberi sokongan. Semi-final Malaysia vs Myanmar menyaksikan anak didik B. Sathianathan telah berjaya menyumbat sebanyak 4 buah gol berharga!! Urm, 1st half terus terang aku cakap game agak bosan. Hanya 1 gol saja yang berjaya dijaringkan dan tu pun hasil jaringan cantik (free kick) Indra. Masuk je 2nd half, game dah mula rancak. 3 gol berjaya disumbat oleh Malaysia...kalau nak tau sape score pandai-pandai la gi cari paper k sebab aku pun tak berapa nak kenal player Malaysia. Huhu. Sowie guys. Anyway aku ada sikit comment pasal mutu pemain skuad kebangsaan kita nih. Kekadang aku tengok dia orang ni main sambil lewa je...dah tu gopoh tak tentu pasal. Ada ke patut 3 kali Amirul tu terlepas nak score gol! Aku rasa kalau letak player UKM pun dah boleh masuk bola tu. Haha. Yeke?! Pape pun tahniah la ye..malas aku nak comment lebih-lebih. Diharap final nanti Malaysia boleh mempertahankan kejuaraan sekaligus mencipta kejutan demi kejutan. Kalau ada duit lebih nanti aku gi tengok lagi...haha. Akhir kata, usaha tangga kejayaan nah~

No comments: