Thursday, December 4, 2008

Anda Mampu Mengubahnya





KeDeBaBo!

"Alamak...ni mesti accident. Yeah right...accident!!"

Itu yang terlintas dalam fikiran. Takde lengah-lengah, aku tinggalkan Vaio untuk menjengok dari balcony 3A-3F. Fuhh!! Kelihatan dua buah motorsikal dan sebuah van 'tersadai' di tengah jalan. Ketika itu juga kelihatan seorang pemuda sedang terbaring di tengah jalan dan seorang lagi (tidak pasti jantinanya) kaku di celah-celah semak. Namun, aku yakin, kedua-duanya pasti berkongsi rasa yang sama. SAKIT.

Selang beberapa minit tempat kejadian mula dikerumuni insan-insan mulia. Semua ingin membantu tapi malangnya keadaan mangsa begitu kritikal. Sebaiknya diserahkan pada yang pakar dan Alhamdulillah...si pakar tiba setelah hampir 20 minit menunggu. Pada mulanya aku merungut sendirian, 20 minit?! Hish!! Lems gila! Tapi setelah difikir-fikir aku mula faham. Itu kan waktu orang pulang dari tempat kerja...sudah pasti sesak sana sini. Haih~ tambah malang hujan mula membasahi bumi. Sekali lagi aku berkata sendirian,

"YA ALLAH, UJIAN APAKAH INI...?"


* Terima kasih buat insan-insan mulia, sikap jaga tepi kain orang itu kadangkala ada baiknya. Pak polisi, jalan itu pasti bertambah sesak tanpa kalian. Terima kasih. Pegawai-pegawai perubatan, anda sudah lakukan yang termampu. Tahniah.

2 comments:

aLs said...

kasihan lihat kejadian2 nieh kan.wahh..kamu jd stalker ke reporter ke papparazi ni?

p/s: hati2 bawa kereta yea busukx

Wawa said...

aduhh..susah tol la kn klu umah dpn jln..pe2 yg brlaku..mst akn jad saksi pertama..adehhh