Sunday, October 26, 2008

Jenayah Membawa Padah...

Pernah dicuri kereta? Motor? Basikal? Hmm...jika pernah pasti sesuatu yang memeritkan bukan? Bagi yang belum pernah, adalah dinasihatkan supaya berhati-hati. Jangan dah terhantuk baru terngadah. 2 hari yang lalu kereta housemate aku dikebas orang. Dia parking kat bawah rumah around 3 pagi then esok tengah hari nak kuar lunch tengok-tengok kereta dah takde. Tak buang masa, aku bawak dia pegi IPD Kajang buat police report. Lebih kurang 2 jam dekat situ, kami balik rumah dan sambil-sambil tu masing-masing still blur atas apa yang dah berlaku. Pelik~ parking pukul 3 pagi, pukul 4-6 pagi orang dah mula kuar pegi keja (those yang private sector). So, masa bila dia cilok kereta tu?? Yang pasti...that person mesti gila babi terror bab-bab curi kereta nih. Alarm tak bunyi, enjin pun tak dengar, tau-tau kereta dah takde kat tempat parking tuh. Fuyoo!! Ngeri aku dibuatnya. 'Patah kaki' jugak la takde kereta...macam mana nak pegi keja? Kelas? Hmm...kesian betul kat housemate aku sorang nih. Dah la nak dekat Deepavali...kereta pulak kena kebas dek orang! Sial betul mamat yang cilok kereta tu!! So Jern, kalau ko baca blog ni aku harap ko banyak-banyak bersabar ya. Pasni kita pegi beli Civic baru okay? (aku tau ko nak keta baru!!) haha! Bagi yang lain-lain, jaga la kenderaan anda betul-betul. Pastikan setiap langkah keselamatan telah dipraktikkan dengan betul. Chiow!!

2 comments:

jojoe said...

hm... kete baru? itu pasti...

trauma dikit2 di parkir masih ada...

u guys becarefull gak...

thnks for helpin out dude, hsemate la dikatakan...

Deepavalli 2008, most memoriable kn anai?

p/s: anai a.k.a saudagar minyak wangi

MHB said...

ha ha ha~ ya...deepavali yang penuh 'bermakna'!! huhu. Dah dapat new car, jangan lupa bawak aku jalan2!!

*saudagar minyak wangee tu Sham arh...aku follower je. Huh.